Logam berharga jatuh di Asia



Emas dan Perak jatuh pada awal perdagangan Asia. Silver jatuh kepada paras terendah dilihat dalam tahun-tahun jatuh 4,31 % sejak Jumaat pada 1344 jatuh 50 dolar satu auns sejak Jumaat. Logam berharga telah berada di bawah tekanan berterusan beberapa bulan lepas. Emas jatuh 5,5 % minggu lepas dan jatuh bebas pagi ini. Silver, bagaimanapun, terkena paling kuat. Silver berjual di USD 21.35 satu auns, jatuh satu setengah dolar sejak tingginya pada hari Jumaat. https://secure.mayzus.com/partner/Promosi

Terdapat kekeliruan di pasaran logam berharga. Bulls gold menuduh beberapa bank besar dan institusi kewangan sengaja memanipulasi kejatuhan harga emas, membeli balik di peringkat rendah apabila bank-bank pusat agresif mencetak wang akan mencapai pasaran dengan tekanan inflasi. Di keadaan sebegitu, pelabur sekali lagi akan mula membeli emas dan perak sebagai hedge dan tempat berlindung tradisional yang selamat.

Sebab utama kejatuhan harga seperti, bagaimanapun, membuatkan pelabur kewangan mencairkan, atau dengan kuat mengurangkan posisi logam berharga mereka dan menukar menjadi ekuiti. Angka terbaru dari AS Securities and Exchange Commission menunjukkan pembangunan di pertukaran AS SPDR GLD. Statistik juga menunjukkan bahawa John Paulson, pengurus dana simpanan jutawan dan pemilik terbesar saham di dana GLD, mengekalkan posisinya.

Penjualan institusi logam berharga telah dikira oleh pembelian kuat barang kemas dan duit syiling Asia, yang telah menyediakan sokongan bagi emas di tengah-tengah jualan konsisten oleh pelabur institusi. Logam berharga dijual USD 10 lebih tinggi daripada emas kertas. Bagaimanapun, satu soalan berapa lama pembelian fizikal emas boleh berlarutan. Permintaan Cina naik 20 % pada suku pertama dirangsangkan oleh peningkatan 19 dalam barang kemas dan 22 peratus di bar dan duit syiling. Permintaan India turut bertambah. Barclays Banks meramalkan emas purata di USD 1350 di suku kedua 2013. Credit Suisse meramalkan satu kejatuhan dalam harga emas untuk USD 1100 dalam waktu satu tahun.

USD mendaki kembali dan ditutup minggu lalu di tahap terkuatnya dalam masa tiga tahun menentang mata wang lain. Euro/USD didagangkan pada 1,2843 dan USD/Yen 10,64. Dolar Australia dan New Zealand menanggung kerugian lebih berat terhadap USD daripada yang lain. Dolar Australia mencapai tahap yang paling rendah dalam setahun pada hari Jumaat. Euro dan GBP juga di bawah tekanan menurun kuat. Harga minyak stabil dengan Brent didagangkan di USD 104,50 satu tong.

0 comments:

Copyright © 2009 - Forex Trading - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Blogger Theme distributed by FREE Templates 4U