Emas Melantun di Kelemahan USD



Emas dan Perak melantun semalam setelah diserang di penghujung minggu lalu, dan di Asia pada pagi Isnin. Logam berharga jatuh hampir 5 %. Emas berniaga di USD 1387 satu auns di Asia, 35 dolar naik dari paras rendah 24 jam lalu. Perak berniaga di USD 22,70 melantun dari rendah 21.00 dan mencapai USD 23, di permulaan sesi perdagangan Asia. Komen-komen yang berhati-hati daripada wakil-wakil dari Rizab Persekutuan AS  (FED) mengenai perangsang pembelian bon, telah melemahkan USD.

Dalam satu kenyataan pada Isnin, Presiden Rizab Persekutuan di Chicago melaksanakan komen minggu lepas dari satu lagi presiden FED daerah, bahawa program pembelian bon mungkin tamat pada musim luruh jika, ketika itu, FED pasti yang pasaran buruh di tapak yang kukuh. Sebelum ini, FED meletakkan 6,5 % statistik pengangguran sebagai tanda kritikal. Data terakhir yang diterbitkan menunjukkan 7,6 % statistik pengangguran. Dasar mengurangkan kewangan yang agresif sekarang diikuti oleh Jepun, telah memberi peningkatan kuat untuk pasaran saham dunia.

Saham AS tamat mendatar pada Isnin dengan indeks berada dekat paras rekod. Kebimbangan tentang perhentian pada pembelian bon dan pembetulan mempengaruhi pasaran. Saham tenaga dan syarikat-syarikat solar yang terutamanya meluncur naik. Dow Jones dilihat satu ketinggian dalam sehari pada 15 391. S&P mencecah 1 672. Kedua-dua indeks naik 17 % sejak 1hb Januari. Pelabur dipisahkan antara kebimbangan untuk pembetulan kuat disebabkan ketajaman dan panjang perlumbaan, dan mereka takut terlepas perlumbaan seterusnya.

Saham Eropah menyediakan lima tahun baru tinggi untuk sesi keempat berturut-turut pada Isnin, setelah penunjuk positif dari Amerika Syarikat dan Jepun menunjukkan kepada satu peningkatan tinjauan ekonomi global. Saham-saham mewah Eropah (Financial Times Eurofirst 300 indeks) naik satu peratus, yang merupakan peringkat tertinggi dilihat sejak pertengahan 2008. Data sentimen pengguna AS positif mulai Jumaat, peringkat tertinggi dilihat dalam hampir enam tahun, dilihat sebagai menggalakkan lebih daripada biasa. EasyJet and Ryan Air antara yang mendapat keuntungan terbesar.

Yen Jepun berguling semalam selepas ulasan dari Menteri Econominya, mengingatkan bahawa mata wang mungkin cukup lemah. USD/JPY jatuh kepada 102 selepas tinggi pada Jumaat di 103,22, tetapi telah melantun kepada 102,22. Harga minyak stabil. Dagangan mentah Brent di USD 104,83 satu tong. Kenyataan Ben Bernanke, Pengerusi Fed kepada Kongres pada hari Rabu adalah penting buat perkembangan lanjut mata wang dan pasaran ekuiti global.

Dapatkan pandangan pasaran harian di emel anda dan tingkatkan prestasi aktiviti dagangan anda di https://secure.mayzus.com/partner/pasaran

Maklumat ini ialah pandangan modal dan pasaran FX. Bahan yang disampaikan dan maklumat yang terkandung adalah penyelidikan pelaburan dan tiada cara untuk harus mempertimbangkan sebagai peruntukan nasihat pelaburan untuk tujuan-tujuan Investment Firms Law 144(I)/2007 Republic of Cyprus atau apa-apa bentuk nasihat peribadi lain, yang berkaitan dengan bentuk urus niaga tertentu dengan jenis tertentu instrumen kewangan.

0 comments:

Copyright © 2009 - Forex Trading - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Blogger Theme distributed by FREE Templates 4U