Bernanke Memegang Kunci Untuk Kekuatan USD


Pasaran global yang didagangkan berterusan semalam makin meningkat dengan penerbitan minit Rizab Persekutuan dari mesyuarat BOD terakhir pada April/Mei, dan kenyataan Ben Bernanke kepada Kongres kemudiannya hari ini. Setelah pembetulan kecil pada Selasa, USD terus mengukuh dan naik menghampiri rekod tinggi terhadap semua mata wang, DXY.

Terbukti seperti beberapa minggu lepas, trend keseluruhan di USD menjelaskan ke arah semua pasangan mata wang meskipun sehari dua kemerosotan. Aliran ini disokong oleh tiga faktor utama; ramalan untuk AS lebih baik daripada mana-mana ekonomi lain, Eropah dengan kemelesetannya dan Jepun menumpukan usaha-usahanya dalam menambahkan inflasi kepada sasaran 2%.

Lambungan di ekonomi AS sebahagian besarnya disebabkan mengurangkan kewangan dan dasar kewangan longgar FED. Wakil FED, beberapa hari lepas, menunjukkan bahawa program pembelian bon akan berakhir. Jika Bernanke "terbersin" hari ini dan menyatakan sama seperti wakil-wakil FED tempatan yang telah buat, ia bermakna USD berterusan mengukuh.

Euro dan Yen lebih lemah selama beberapa jam nampaknya menunjukkan bahawa apa yang dijangka oleh pasaran. Setelah menteri Economy Jepun bercakap Yen naik terdahulu dalam minggu, dia kelihatan telah ditegur oleh pihak atasan, dan Yen terus jatuh bebas. Tabung Kewangan Antarabangsa, IMF, di laporan hari ini, menyeru pihak berkuasa Swiss melemahkan Franc dengan melegakan rizab dana matawangnya. Franc telah pun menyusut 3,7 % ke arah Euro pada 2013.

Logam berharga berterusan turun naik, tidak tentu hala mencari arah. Peningkatan besar dalam emas dan perak seluruh Asia dan awal perdagangan Eropah dengan cepat dilumpuhkan oleh kejatuhan baru. Harga minyak terus mantap. Inflasi Inggeris lebih kecil daripada yang dijangkakan menguatkan GBP dan memberi pasaran harapan kepada dasar kewangan yang kalah, bermakna lebih banyak wang dicetak oleh Bank of England.

Dapatkan pandangan pasaran harian di emel anda dan tingkatkan prestasi aktiviti dagangan anda di https://secure.mayzus.com/partner/pasaran

Maklumat ini ialah pandangan modal dan pasaran FX. Bahan yang disampaikan dan maklumat yang terkandung adalah penyelidikan pelaburan dan tiada cara untuk harus mempertimbangkan sebagai peruntukan nasihat pelaburan untuk tujuan-tujuan Investment Firms Law 144(I)/2007 Republic of Cyprus atau apa-apa bentuk nasihat peribadi lain, yang berkaitan dengan bentuk urus niaga tertentu dengan jenis tertentu instrumen kewangan.

0 comments:

Copyright © 2009 - Forex Trading - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Blogger Theme distributed by FREE Templates 4U